Sakta men säkert börjar vi se hur våren tar mer plats. Några i klassen har i veckan sett ormar, så se upp!
I måndags var My i klassen och presenterade flera skönlitterära böcker. Detta besök gav lite ringar på vattnet, My har fått komma med flera beställda böcker. De som läser en bok får gärna göra en kort presentation för klassen om detta. På så sätt kan vi tipsa varandra!
I klassrummet har varje grupp fått två ansvariga. En som är materialförvaltare och en kontrollant. Materialförvaltaren ansvarar för att gruppen har det material som behövs för uppgiften, medan kontrollanten stöttar och ser till att alla i gruppen är med. Varje grupp har även fått komma på sitt gruppnamn och göra sin hälsning. Fråga gärna ditt barn om vad dennes grupp heter och vilken hälsning de har.
Många i klassen har meddelat att de vill sälja majblommor. Den 11 april kommer de som har meddelat, att de ska sälja, få sin ”väska”. Titta gärna igenom denna och bifogad information tillsammans eller gå in på deras hemsida https://majblomman.se/
Läxor mm till vecka 14
Måndag 1/4
Bibliotekstid 12.40
Läxhjälp 14.15
Tisdag 2/4
Idrott – inomhus
Onsdag 3/4
Sv: läsa s. 133–160 och dessutom svara på frågorna till Stjärnläsaren.
Läxhjälp 14.15
Torsdag 4/4
Eng: Textbook” sid 49 “Andrew’s Hobby…”. Lyssna, läsa och översätta.
Meningar; I need a hobby Jag behöver en hobby.
I really like reading. Jag gillar verkligen att läsa.
She’s got about 200 cans. Hon har cirka 200 burkar.
I’ll eat lots of ice cream. Jag ska äta massor med glass.
I live on the 11th floor. Jag bor på 11 våningen.
Fredag 5/4
So: Läsa s. 46–21 + anteckningar/uppgifter om bönder, kyrkan och kloster
Kommande aktiviteter mm
Vecka 14–15 Utvecklingssamtal
Vecka 16 Påsklov
11 april Friluftsdag
23 april Studiedag
1 maj Lovdag
31 maj Studiedag
7 juni Studiedag