5c, veckoinfo 170303

Vi är i full gång igen efter lovet och i veckan hade vi matteprov på kapitel 6 och 7. Det gick riktigt bra! Det är så roligt att se vilka framsteg alla eleverna gör! Nu har vi börjat nosa på nästa kapitel som handlar om procent. Ni hittar de nya målen under fliken Klass 5c och måldokument.

Vi håller även på att avsluta både arbetsområdet “Energi” som vi jobbat med i NO samt “Kapitel 9-16” i engelskan. Det innebär att klassen kommer att ha prov i engelska på torsdag i vecka 11. I NO har eleverna varit med och bestämt att vi ska testa av deras kunskaper genom olika gruppdiskussionsuppgifter istället för att ha en traditionell diagnos. Vi kommer att genomföra dessa gruppdiskussioner vid olika tillfällen under de kommande veckorna. Nästa arbetsområde i NO blir “Kemi och miljö”, även det måldokumentet finns upplagt här på bloggen.

Det finns gott om kvarglömda kläder på en hylla utanför ena omklädningsrummet i idrottshallen. Vi vill uppmana er att ta en extra koll där, för om 2 veckor (v. 11) kommer skolan att tömma hyllorna och slänga eller skänka det som ligger kvar.

Den 25 april kommer åk 4-6 att bjuda in alla intresserade till en vernissage på skolan mellan kl 14 och 16. Då kommer vi att visa upp sådant som eleverna arbetat med, samt servera fika. Boka in den eftermiddagen redan nu i kalendern!

På torsdag vecka 11 ska klassen simma i Haganäsbadet. De behöver då ha med sig cykel, cykelhjälm och badkläder.

Nästa veckas ledtråd: Fredligt kämpande” kung”

Läxor mm till vecka 10

Måndag 6/3

Tisdag 7/3
Berätta om “Grej of the day”
Idrott

Onsdag 8/3

Torsdag 9/3
Sv – diktamen (ord med dom, döm, rom)
Eng – meningar med adjektiv (stencil)
Idrott

Fredag 10/3
SO-prov Vasatiden

Andra planerade aktiviteter:
16/3   Simning (cykel, hjälm, badkläder)
16/3   Eng-prov kap 9-16
24/4   Konsert för åk 5 i Haganäs aula
25/4   Vernissage åk 4-6 för alla intresserade kl 14-16
26/4   Första hjälpen-dag åk 5
11/5   Friluftsdag åk 4-6
13/5   Kommunmästerskap i friidrott åk 4-6

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Läsåret 2015/18. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *