Jag påminner igen om att ni vårdnadshavare gärna får gå in och svara på enkäten från Skolinspektionen om ni inte redan gjort det. Senaste datum att fylla i enkäten är den 1 mars. http://kloxhult46.vibloggar.nu/2021/01/20/enkat-till-vardnadshavare/
I matten avslutade vi kapitlet ”tid” idag och nästa vecka påbörjar vi ett nytt kapitel. Vi går nu tillbaka till 6A-boken och kommer att arbeta med kapitlet ”Problemlösning” (se nytt måldokument).
Nästa vecka är det även dags att avsluta arbetsområdet ”Ämnen runt omkring oss” i kemi. Eleverna fick igår en sammanställning av kapitlet som kan vara till hjälp när de ska repetera inför provet. Det som är skrivet i fetstil är vad som krävs för att nå E-nivå. För några elever har jag plockat ut endast E-kriterierna på ett separat papper så att det blir mindre rörigt. Båda varianterna av sammanställningar finns även på teams för de som var frånvarande när papperen delades ut. Där ligger även en bedömningsmatris där man kan se vilka kunskaper som krävs för de olika betygsnivåerna.
Linnéskolan har gjort en informationsfilm till vårdnadshavare inför övergången till åk 7, eftersom inget föräldramöte kan hållas i år. Länken till filmen hittar ni i informationsbrevet http://kloxhult46.vibloggar.nu/2021/01/28/information-fran-linneskolan-infor-ak-7/
Händer vecka 5
Måndag 1/2
Tisdag 2/2
Pulspass utomhus med antingen skridsko- eller pulkaåkning. (hjälm)
Onsdag 3/2
Sv: Läsa s 5-37 i Sms från Soppero
Torsdag 4/2
Idrott; komma ombytt på morgonen
Eng: ch 8 “Bridget’s vlog” , day 5, 6 och 7.
No: Prov kemi; Ämnen runt omkring oss
Fredag 5/2
Idrott; komma ombytt på morgonen
Sp: s 65 kunna räkna + skriva siffrorna 10 – 20
Ty: Läsa/lära den rosa rutan om den/det på s 45 i läroboken + glosorna nedan
Inplanerat framåt
4/2 Prov kemi; Ämnen runt omkring oss
16/2 Engelskaprov kap 5-8
18/2 Prov historia; 1800-talets Sverige
Vecka 8 Sportlov
1/3 Senast göra val inför åk 7
3/3 Prov berättande text
18/4 Inlämning hkk-arbete
Tyskaläxan:
Sie liebt Mäuse (Uttal: si libt måjse) = Den älskar möss (den /det heter sie när det handlar om die-ord, t ex die Katze)
Es springt gern = Den hoppar gärna. (den /det heter es när det handlar om das-ord, t ex das Kaninchen)
Er bellt = Den skäller. (den /det heter er när det handlar om der-ord, t ex der Hund)