Info om kommunens e-tjänster IST

· E-tjänst frånvarorapportering till skolan med IST Administration
I denna e-tjänst ska du som vårdnadshavare från och med nu digitalt anmäla frånvaro för ditt/dina barn i skolan. Här kan du nu även se aktuell frånvaroöversikt, uppdatera dina kontaktuppgifter. Längre fram kommer du även kunna se betyg, nationella prov med mera. Observera att:

o Anmälan för frånvaro för barn som går på Fritids gör du via appen IST Home Skola.

o Anmälan frånvaro via talsvar gäller inte längre

o Har du ej BankID kan du ringa skolexpeditionen, nummer hittar du på skolans hemsida.

o Ledighet anmäls i annan e-tjänst

· E-tjänst medgivande, ansökning och samtycke i IST Formulär
I denna e-tjänst kan du som vårdnadshavare digitalt kunna medge mycket av det som skickats hem på papper tidigare. Det första som kommer att ligga i IST Medgivande är Personblad där ni ger samtycke för olika saker kring ert barn, tex samtycke för foto och film, godkännande av ipad/datorkontrakt. Detta får ni e-post om från IST Medgivande.

· Ansökan om specialkost och anpassad kost
Vi kommer att lägga ut en länk i Skolportalen där ni som behöver kan fylla i en ansökan om specialkost och anpassad kost (vegetarian, ej fläsk mm). Detta kommer i att behandlas av kommunens kostenhet. Allt detta hittar du via Skolportalen – välj där Vårdnadshavare

Frågor:
Kontakta oss via epost till utbildning@almhult.se och ange i ärenderaden att det handlar om IST i skolan.

Det här inlägget postades i E-tjänster IST. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *