5c, Veckoinfo 170120

Den här veckan har klassen jobbat intensivt med skriva färdigt sina deckare och jag har hunnit börja läsa några av dem och även skriva utvärderingar. Eleverna har lagt ner massor av tid  och arbete på att planera, skriva på datorn samt göra framsida och baksida och ska vara riktigt stolta över sitt arbete. Det är så spännande och roligt att få läsa deras berättelser! När jag har läst och utvärderat deckarna så kommer även ni föräldrar att få ta del av arbetet. I en plastmapp lägger vi ner elevens berättelse, deras egen utvärdering samt min utvärdering och skickar med hem. När ni har tittat och läst så vill jag att ni signerar och skickar med allt tillbaka till skolan igen.

Här kan ni se några exempel på framsidor:

De elever som inte riktigt hunnit färdigt får nu göra det sista arbetet antingen hemma, på elevens val eller under läxhjälpen eftersom vi ska påbörja ett nytt arbetsområde i svenska nästa vecka; återberättande text. Eleverna kommer åt sina texter hemifrån genom att gå in på www.almhult.se/link och klicka på symbolen för Office 365, sedan loggar de in med skolans mailadress 05______@utb.almhult.se och sitt vanliga lösenord (som de använder på datorerna i skolan).

Skolinspektionen genomför under tiden den 23 januari – 17 februari en webbenkätundersökning på vår skola som riktar sig till elever, vårdnadshavare och personal. Alla elever i åk 5 kommer att få besvara enkäten med start nästa vecka och även du som vårdnadshavare har möjlighet att delge dina synpunkter. Mer information får du här:

Download (PDF, 180KB)

Hoppas alla elever har berättat om Alfred Nobel för någon därhemma (den här veckans “Grej of the day”). Ledtråden inför nästa veckas “grej” är: Storfors som torkade ut.

Läxor mm till vecka 4

  • Måndag 23/1
  • Tisdag 24/1         Berätta om måndagens “grej” hemma, Idrott, Elevråd kl 8.45
  • Onsdag 25/1
  • Torsdag 26/1      Sv- diktamen , Eng- text kap 11 + fraser stencil (allt finns även på studenttlitteratur.se som klassens uppdrag), Idrott
  • Fredag 27/1
Det här inlägget postades i Läsåret 2015/18. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *